לק"י נוסח תימן-פורטל קהילות תימן

כתובתינו: רחוב בירנבוים 26 בני ברק
טלפון: 03-6781444

שעות פתיחה: א-ה 10:00-21:00 יום ו' 9:00-13:00 

ברוכים הבאים! 

הצטרפו לרשימת התפוצה
שלח לחבר
חדשות
חנות
רדיו שבזי
תוכן
הלכות
מוזיקה
אודיו
וידאו
חיי קהילה
גלריה
ליל הסדר בירושלים תשע"ט

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת רְאֵה

6/08/2018

 

פרק י"א

כ"ח וְסַרְתֶּ֣ם מִן־הַדֶּ֔רֶךְ – יפריד בין הדבקים. וכן לקמן (טז ט) תָּחֵ֣ל לִסְפֹּ֔ר. ויפריד רק מעט שלא יישמע כאילו יש פשטא בין התיבות.

כ"ט  – עַל־הַ֣ר גְּרִזִ֔ים – אין דגש בזא"ן בתיבת גְּרִזִים.

פרק י"ב

ה' - וּבָ֥אתָ שָּֽׁמָּה – השי"ן בתיבת שָּֽׁמָּה בדגש חזק מדין דחיק, ובפסוק הבא וַהֲבֵאתֶ֣ם שָׁ֗מָּה איננה דגושה.

ז' - בֵּֽרַכְךָ֖ – למנהגינו הכ"ף הראשונה בשוא נח, ולכן יקפיד להוציא במבטא את שני הכפי"ן שלא יישמע בֵּרַךָ. וכן בהמשך הפרשה.

ח' -  אֲשֶׁ֨ר אֲנַ֧חְנוּ עֹשִׂ֛ים פֹּ֖ה הַיּ֑וֹם - יפריד בטפחא יותר מהתביר כדי שיתבאר הפסוק כמשפטו. וכן לקמן (פסוק י) וְהֵנִ֨יחַ לָכֶ֧ם מִכׇּל־אֹיְבֵיכֶ֛ם מִסָּבִ֖יב וִֽישַׁבְתֶּם־בֶּֽטַח. ולקמן (יג ה) אַחֲרֵ֨י ה' אֱלֹהֵיכֶ֛ם תֵּלֵ֖כוּ וְאֹת֣וֹ תִירָ֑אוּ, ותן לחכם ויחכם עוד.

ל' - וְאֶעֱשֶׂה־כֵּ֖ן – הכא"ף בדגש חזק מדין דחיק. וכן כמה פעמים בהמשך הפרשה תִּֽהְיֶה־בּ֥וֹ (יג י) וְאָכַ֣לְתָּ שָּׁ֗ם (יד כו) תַּעֲשֶׂה־כֵּֽן (טו יז) וְעָשִׂ֣יתָ פֶּ֔סַח (טז א) וְזָבַ֥חְתָּ פֶּ֛סַח (שם ב).

ל"א - לֹא־תַעֲשֶׂ֣ה כֵ֔ן – הכא"ף רפה, ואין כאן דין דחיק מפני שאין מקף בין תיבת תַעֲשֶׂה לתיבת כֵן. וגם תיבת תַעֲשֶׂ֣ה נקראת מלרע (אכן יש געיא בתי"ו מפני שבאה לפני החטף אבל הטעם בשי"ן ונחשבת מלרע). ואין דין דחיק אלא בתיבה שקריאתה מלעיל או שיש מקף ונחשב כתיבה אחת. ויש יוצאים מן הכלל ואכ"מ.

פרק י"ג

ד' - א֛וֹ אֶל־חוֹלֵ֥ם הַחֲל֖וֹם הַה֑וּא – יבטא היטב הההי"ן בתיבות הַחֲלוֹם הַהוּא, וכן לקמן (פסוק ו) א֣וֹ חֹלֵם֩ הַחֲל֨וֹם הַה֜וּא יוּמָ֗ת.

ה' - וְאֶת־מִצְוֺתָ֤יו תִּשְׁמֹ֙רוּ֙ וּבְקֹל֣וֹ תִשְׁמָ֔עוּ וְאֹת֥וֹ תַעֲבֹ֖דוּ וּב֥וֹ תִדְבָּקֽוּןתיבות תִּשְׁמֹרוּ תִשְׁמָעוּ תַעֲבֹדוּ מלעיל, ותיבת תִדְבָּקוּן מלרע.

י"ד – בְלִיַּ֙עַל֙ – היו"ד בדגש חזק. וכן בהמשך הפסוק וַיַּדִּ֛יחוּ. ובהמשך הפרשה לַעֲנִיֶּ֛ךָ (טו יא) הָֽעִבְרִיָּ֔ה (שם יב) וּמִיִּקְבֶ֑ךָ (שם יד).

י"ח – וְנָֽתַן־לְךָ֤ רַחֲמִים֙ – תיבת וְנָתַן מלעיל מחמת המקף.

פרק י"ד

י"ז – הָֽרָחָ֖מָה – הטפחא בחי"ת ומלעיל. ויטעים גם בה"א כמשפט הגעיא.

כ"ט - כִּ֣י אֵֽין־לוֹ֩ – יזקוף מעט תיבת לוֹ למרות שהיא בטעם מוליך להבדילה מתיבת לֹא.

פרק ט"ו

ו' -  וְהַֽעֲבַטְתָּ֞ – הטי"ת בשוא נח. ויקפיד לבטא כראוי הטי"ת ולאחריה התי"ו.

פרק ט"ז

ג' -  תֹּֽאכַל־עָלָ֥יו מַצּ֖וֹת – תיבת תֹּֽאכַל מלעיל מחמת המקף.

ט"ו - וְהָיִ֖יתָ אַ֥ךְ שָׂמֵֽחַ – מנהגינו בקריאת תיבת שָׂמֵחַ כאילו כתוב שָׂמֵיַח וכן בכל פתח גנובה הבאה אחרי צירי או חירק.

 

תגובות
מס. התגובהתוכן התגובה
1. דוד. מסורת מדויקת (6/08/2018 17:32:53)

עוד...

דפוס ברק
10 שנים למכון כתבי היד נוסח תימן