לק"י נוסח תימן-פורטל קהילות תימן

כתובתינו: רחוב בירנבוים 26 בני ברק
טלפון: 03-6781444

שעות פתיחה: א-ה 10:00-21:00 יום ו' 9:00-13:00 

ברוכים הבאים! 

הצטרפו לרשימת התפוצה
שלח לחבר
חדשות
חנות
רדיו שבזי
תוכן
הלכות
מוזיקה
אודיו
וידאו
חיי קהילה
גלריה
ליל הסדר בירושלים תשע"ט

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת וַיִּשְׁלַח

20/11/2018

פרק ל"ב

ז' –  מֵאוֹת – יבטא התיבה כמשפטה שלא יישמע מְאוֹת.

ח' – וַיַּ֜חַץ אֶת־הָעָ֣ם אֲשֶׁר־אִתּ֗וֹ – כאן תיבת וַיַּחַץ בטעם מפריד, ולקמן (לג א) וַיַּ֣חַץ בטעם מוליך.

י"א – וְעַתָּ֥ה הָיִ֖יתִי – יבטא היו"ד בתיבת הָיִיתִי כמשפטה שלא יישמע הָאִיתִי.

ט"ו –  עִזִּ֣ים מָאתַ֔יִם, רְחֵלִ֥ים מָאתַ֖יִם – יפריד אך מעט בין הדבקים. אך ייתן לב שלא יישמע כטעם מפריד. וכן בהמשך הפרשה גְּמַלִּ֧ים מֵינִיק֛וֹת (פסוק טז) עַל־לֵאָה֙ (לג א) עַל־לֵ֥ב (לד ג) לְהִמֹּ֥ל לָכֶ֖ם (שם טו) בְּהִמּ֥וֹל לָ֙נוּ֙ (שם כב) עֵשָׂ֥ו וְיַעֲקֹ֖ב (לה כט) אֲשֶׁ֥ר רָכַ֖שׁ (לו ו).

ט"ז – וַעְיָרִ֖ם – העא"ן בשווא נח.

י"ח – לְמִי־אַ֙תָּה֙ – האל"ף בתיבת אַתָּה בפתח ומלעיל. וזהו אחד מהמקומות שנמסר עליהם במוסרה שהם יוצאים מן הכלל כי בדרך כלל תיבת אַתָּה שבאל"ף בפתח היא מלרע.

כ"ח – מַה־שְּׁמֶ֑ךָ – השי"ן בדגש חזק מחמת המקף וכן בהמשך הפרשה וְאֶֽעֱשֶׂה־שָּׁ֣ם (לה ג).

ל' – הַגִּֽידָה־נָּ֣א שְׁמֶ֔ךָ – תיבת הַגִּידָה מלעיל והנו"ן בתיבת נָּא בדגש חזק מדין דחיק, וכן בהמשך הפסוק לָ֥מָּה זֶּ֖ה. וכן ובהמשך הפרשה אֵ֣לֶּה לָּ֑ךְ (לג ה) אַצִּֽיגָה־נָּ֣א (שם טו) לָ֣מָּה זֶּ֔ה (שם).

ל"א – פָּנִ֣ים אֶל־פָּנִ֔ים – ייתן לב שלא לבלוע האות אל"ף בתיבת אֶל. וכן בכל כיוצא בזה.

ל"ב – וַיִּזְרַח־ל֣וֹ הַשֶּׁ֔מֶשׁ – יזקוף מעט תיבת לוֹ להבדילה מתיבת לֹא. וכן בהמשך הפרשה אֲשֶׁר־ל֣וֹ עׇרְלָ֑ה (לד יד) וייזהר ביותר בפסוקים הבאים וַיֹּֽאמֶר־ל֥וֹ אֱלֹקִ֖ים (לה י) וַיֹּ֩אמֶר֩ ל֨וֹ אֱלֹקִ֜ים (שם יא) קָֽרָא־ל֥וֹ בִנְיָמִֽין (שם יח).

פרק ל"ד

כ"ט – שָׁב֖וּ – מלרע ופירושו לשון שִׁבְיַת שֶׁבִי, ושָׁבוּ מלעיל פירושו לשון שִׁיבָה וחזרה.

פרק ל"ה

א' – וַעֲשֵׂה־שָׁ֣ם מִזְבֵּ֔חַ – כאן אין דגש בשי"ן בשונה מהפסוק (לקמן ג) וְאֶֽעֱשֶׂה־שָּׁ֣ם. והטעם לכך מפני ששתי תיבות המוקפות במקף נחשבים כתיבה אחת (והה"א נדחקת החוצה), ודגש חזק יבוא אחרי תנועה קטנה ולא אחרי תנועה גדולה ולכן כאן שבא אחרי צירי שהיא תנועה גדולה לא בא אחריה דגש, ולקמן שבא אחרי פתח סגול שהיא תנועה קטנה יבוא בה דגש.

כ' – קְבֻֽרַת־רָחֵ֖ל – תיבת קְבֻרַת מלעיל.

פרק ל"ו

ל"ח – עַכְבּוֹר – יבטא הבי"ת בחולם כמשפטה שלא תשתנה המשמעות. וכן בפסוק הבא.

ל"ט – פָּ֑עוּ – מלעיל.

עוד...

10 שנים למכון כתבי היד נוסח תימן
דפוס ברק