לק"י נוסח תימן-פורטל קהילות תימן

כתובתינו: רחוב בירנבוים 26 בני ברק
טלפון: 03-6781444 
שעות פתיחה: א-ה 10:00-21:00 יום ו' 9:00-13:00 

ברוכים הבאים! מדור חג סוכות


הצטרפו לרשימת התפוצה
שלח לחבר
חדשות
חנות
רדיו שבזי
תוכן
הלכות
מוזיקה
אודיו
וידאו
חיי קהילה
גלריה
ראש השנה - איתמר מדינה

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת נָשֹׂא

28/05/2019

 

פרק ד'

ל"א –  וְעַמּוּדָ֥יו וַאֲדָנָֽיו – יפריד אך מעט בין הדבקים. אך ייתן לב שלא יישמע כטעם מפריד. וכן בהמשך הפרשה שְׂעַ֥ר רֹאשֽׁוֹ (ו ה) קׇרְבַּ֥ן נַחְשׁ֖וֹן (ז יז) קׇרְבַּ֥ן נְתַנְאֵ֖ל (שם כג).

מ"ט –  אִ֥ישׁ אִ֛ישׁ – כבר כתבתי בכמה מקומות שמנהגינו לזקוף מעט תיבת אִישׁ הראשונה כדי שלא יישמע כתיבה אחת. וכן לקמן (ה יב).

פרק ה'

ו' – אִ֣ישׁ אֽוֹ־אִשָּׁ֗ה – מנהגינו לזקוף מעט תיבת אוֹ שלא יישמע כתיבה אחת עם תיבת אִשָּׁה. וכן בהמשך הפרשה (ו ב).

ז' – אָשַׁ֥ם לֽוֹ – תיבת אָשַׁם מלרע. ותיבה זו יוצאת מן הכלל שאין נוהג כאן דין נסוג אחור.

ט' – ל֥וֹ יִהְיֶֽה יזקוף מעט תיבת לוֹ להבדילה מתיבת לֹא. וכן בפסוק הבא ל֣וֹ יִהְי֑וּ, ל֥וֹ יִהְיֶֽה.

ט"ו – כִּֽי־מִנְחַ֤ת קְנָאֹת֙ ה֔וּא – תיבת הוּא בלשון זכר מפני שמדבר על הקמח שהוא לשון זכר. ולקמן (פסוק יח) מִנְחַ֥ת קְנָאֹ֖ת הִ֑וא בלשון נקבה מפני שמדבר על המנחה שהיא לשון נקבה.

    יִצֹ֨ק – אין דגש בצא"ד.

י"ז – וְלָקַ֧ח הַכֹּהֵ֛ן – ייתן לב לא לבלוע בקריאתו הה"א הראשונה בתיבת הַכֹּהֵן, שלא יישמע וְלָקַ חַכֹּהֵן. וכן בכל תיבה שתחילת באחת מאותיות אה"י ייזהר שלא יבלעו בקריאתן עם האות האחרונה בתיבה הקודמת להן. אך לא יבדיל מדי בין התיבות שלא יתמיה את השומעים.  

כ"ד – וְהִשְׁקָה֙ אֶת־הָ֣אִשָּׁ֔ה – תיבת וְהִשְׁקָה֙ בפשטא שהיא טעם מפריד וללא מפיק ה"א. ולקמן (פסוק כז) וְהִשְׁקָ֣הּ אֶת־הַמַּ֗יִם בשופר הולך שהוא טעם מוליך ומפיק ה"א. וייזהר שלא ישנה את המשמעות.

כ"ט – אִשָּׁ֛ה תַּ֥חַת אִישָׁ֖הּ – ייזהר להבדיל בין קריאת תיבת אִשָּׁה בשי"ן דגושה וללא מפיק ה"א, לקריאת תיבת אִישָׁהּ בשי"ן רפויה ומפיק ה"א.

פרק ו'

ג' – מִיַּ֤יִן – יקפיד לבטא שתי היודי"ן שלא יישמע מִיַּאִן. וכן בכל מקום שמוזכרת תיבת יַיִן.  

כ"ד – יְבָרֶכְךָ֥ – למנהגינו השווא שבאות כא"ף נח, וכן בהמשך הפרשה וּבְבֹ֨א מֹשֶׁ֜ה (ז פט). וייזהר לבטא שתי האותיות שלא יבלע אות אחת. ומנהג שאר קהילות ישראל להניע את השווא כדי שלא יבלע אות, ואין לשנות מנהגינו. ויש מקומות שלא נהגו ליזהר בזה.

עוד...

דפוס ברק
10 שנים למכון כתבי היד נוסח תימן