r בועז גדקה - הראיון - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

בועז גדקה – הראיון

23 ינואר

מספר חודשים לפני חג הפורים הטלפון של הזמר והבדרן בועז גדקה לא מפסיק לצלצל לרגע. עמותות וארגונים שונים מבקשים ממנו להופיע. השירה הייחודית בשילוב קטעי הבידור שגדקה משלב בהופעותיו הפכו שם דבר בקהילה החרדית ואף מחוצה לה.


השילוב המעניין של איש מצוות הנמשך להומור טמון בהיסטוריה המשפחתית של גדקה. בן חמישי להוריו (מתוך 12 אחים), גדקה נולד בבני ברק למשפחה של משוררים יוצאי תימן. אביו רחמים הי"ו נחשב לאחד מגדולי הפייטנים והמשוררים הגדולים שבעדת התימנים בבני ברק מזה למעלה משלושים שנה. גדקה הבן זוקף את הצלחתו לאביו שכבר מגיל עשר שנים לימד אותו את השירה ובמקרה הצורך גם הכריח אותו לעמוד ולשיר לפני קהל רב.
"למדתי גם להיות חזן בימים הנוראים וגם לשיר על הבמה", הוא אומר ומגלה שאת המיקרופון הוא תפס לראשונה כבר בגיל שמונה כאשר הופיע במסיבת פורים שיזמה ישיבת "משכן שמעון" בבני ברק בה השתתפו אלפים מתושבי העיר. "זו הייתה חוויה בלתי נשכחת. אני זוכר שהרימו אותי לבמה ולמרות שהייתי ילד קטן שרתי כמו אדם מבוגר והקהל אהב את זה מאוד. אני זוכר כמה אבא שלי התרגש עד דמעות. זו למעשה הייתה טבילת האש שלי. מכאן הדרך הייתה סלולה למופעים נוספים".



עד לנישואיו השקיע גדקה את כוחו ומרצו בלימוד התורה באחת מהישיבות שבבני ברק. מדי פעם יצא להופעות, אולם לאחר נישואיו מיסד גדקה את נושא השירה כמקצוע והחל להופיע בחתונות ובאירועים שונים.



גדקה מתגורר כיום באחת מהשכונות הותיקות בראש העין אותה העדיף על פני עיר הולדתו בני ברק משום שלדבריו "יש לי כאן הרבה חברים, העיר ראש העין היא עיר מיוחדת במינה. האנשים בה חמים ונפלאים והאווירה כאן מצוינת". גדקה מציין את העובדה שהשכונה בה הוא מתגורר נחשבת כשכונה חרדית ורחובותיה סגורים בשבתות ובמועדי ישראל. "הדבר מזכיר את האווירה של בני ברק ואני הרי אוהב את החיים האלה" אומר גדקה.



העובדה שהזמר בועז גדקה הוא גם בדרן מעניקה לו ערך מוסף על פני זמרים אחרים. הדבר מתבטא בביקוש הרב להופעותיו. קהל מעריציו גודש את המקומות אליו הוא מוזמן ובפרט בימים אלה לפני חג הפורים.



למרות שאינו מופיע בחתונות מעורבות ניאות גדקה לאחר הפצרות רבות להופיע לאחרונה בערוץ 24 בטלוויזיה (ערוץ המוסיקה), בתוכניתו של רגב הוד בהשתתפות הזמר עידן יניב ועשרות רקדנים, וכן בתחרות שירי ילדים לפורים עם מיקי גבע בערוץ 2 אשר זכה להצלחה רבה.



עם השנים מריץ גדקה יחד עם הזמר משה ערוסי מופע סטנד-אפ הנקרא "זביב וטביב" אשר זכה להצלחה רבה בכל רחבי הארץ, בנוסף לשני הדיסקים שנמכרו באלפי עותקים. המופע עלה מספר פעמים במתנ"ס המקומי וזכה להצלחה מסחררת. בימים אלה עובד גדקה על דיסק נוסף אשר משלב קטעי שירה ובידור. "אני מאמין שגם הדיסק השלישי ילך בעקבות הדיסקים הראשונים ויזכה להצלחה רבה", מייחל גדקה.



במהלך הראיון שיחתנו נקטעת בשל שיחת טלפון שמקבל גדקה מחו"ל. על הקו נמצאים ראשי הקהילה התימנית בארה"ב, אשר מבקשים מגדקה להגיע להופיע בפני הקהילה היהודית לפני חג הפסח. גדקה כמובן לא מסרב להצעה, אבל מבקש מספר ימים להתייעצות עם אמרגנו רונן שרעבי.



בניגוד לאמנים אחרים, אתה גם זמר וגם בדרן. איך עולים לבמה כשאין מצב רוח?



גדקה מרצין, "כשאני עולה לבמה אני שוכח מהכול. לצערי היו מקרים שהלכתי להופיע חסר מצב רוח מסיבות אישיות. לשמחתי, כשעליתי לבמה, התנתקתי מהכול והשתדלתי עד כמה שאפשר לשמח אנשים גם בשירה וגם בבידור כאילו לא אירע דבר". בהמשך התוודה "בהתחלה הדבר קשה נורא, כי ראשי עדיין היה טרוד מחשבות. אבל כאדם מאמין וכיהודי חרדי אני יודע שזו השליחות שלי- לשמח אנשים ולכן עלי לבצע זאת בשמחה".



האם אתה עדיין מתרגש כשאתה עולה לבמה?



"בכל פעם כשאני עולה לבמה אני מתרגש מחדש, משום שאני רואה איך הקהל קם על רגליו, רוקד ונהנה וזה עושה לי טוב. אין לך דבר יותר גדול מלשמח אנשים". על שילוב קטעי הבידור אומר גדקה "אני משלב את קטעי הבידור יחד עם השירה בהתאם לקהל כי שכן הם מוסיפים נופך נוסף לשירה הסטנדרטית. זו הייחודיות שלי".



יש לך קהל מועדף?



"הכי מרגש אותי להופיע בפני הזקנות התימניות שלאחר ההופעה הן מברכות אותי באלפי ברכות. אני מתרגש כשהן אומרות לי שאני מזכיר להם בבדיחות את התקופה של פעם", אומר בועז בחיוך, מוציא את הדרבוקה ופוצח בשירה.



גדקה, אשר נענה בשמחה להופיע בהתנדבות בבתי חולים בפני אנשים חולים כדי לשמחם, מספר לנו על מקרה שגרם לו להזיל דמעה באמצע ההופעה. "ביקשו ממני לבוא ולשיר בפני חולה אשר נחשב לאדם ידוע בקרב תושבי ראש העין. היו שם הרבה זמרים, אבל כשאני הופעתי ושילבתי קטעי בידור באווירה תימנית ראיתי איך הוא היה מאושר ומעיניו זלגו דמעות מרוב התרגשות. אמרתי לעצמי שהיה זה שכרי לראות את האדם הזה מאושר".
האם אתה מרוצה משירותי הדת בראש העין?



"אני חושב שברמה ה כללית רמת שירותי הדת היא טובה מאוד. ראש העירי יה, משה סי נ י , יחד עם הנהגת מועצת העיר ובייחוד הרב יעקב אדמוני ומיכאל מלמד, נציגי הציבור הדתי, עושים רבות למען תושבי העיר. כולי תפילה שהם ימשיכו לפעול למען שירותי הדת".



יש לציין שבכל מוצאי שבת עושה לו הזמר בועז גדקה מנהג קבוע לארח בביתו עשרות תושבים המגיעים לשמוע אותו בהופעה מלאה בשירים ופיוטים לכבוד סעודת מלכה.

בין הופעה להופעה מוצא גדקה זמן בשעות הבוקר ללמוד תורה בכולל "קרן דוד" הסמוך לביתו ובשעות אחר הצהריים הוא מעביר שיעורים לבני נוער. "צריך לשלב גם תורה וגם שמחה. "אסור לאדם לשבת בטל כל ימיו. עלינו להתמיד בעשייה למען הקהילה בראש העין" הוא אומר.



את רעייתו שרון הכיר בועז במהלך אירוסין של חבר שבו הופיע. "היא ראתה אותי בהופעה וביקשה מחברתה ליזום פגישה איתי. לאחר מספר חודשים כבר התחתנו". על הפגישות עצמן מעידה רעייתו שרון ,"כל הפגישות היו רק צחוקים והדבר נמשך עד היום. בועז הוא אדם שמח משום שהוא אדם המאמין שכל מה שקורה לאדם זה מהשמיים. אני מאחלת לו כל טוב שבעולם". שרון מעידה שלמרות עיסוקיו הרבים בועז מוסר את נפשו למען חינוך הילדים ולמען בני הנוער בראש העין. הוא לפעמים מגיע בשעות הלילה המאוחרות ולמרות הכול הוא קם בבוקר מוקדם להתפלל, לקחת את הילדים לגן ולאחר מכן הולך ללמוד תורה".



כדי להמחיש את תרומתו של הזמר והבדרן בועז גדקא לקהילה מרשה לי הזמר להתלוות אליו לבית הכנסת בשכונת "אביב" שבו הוא מוסר שיעור לבני נוער במשך כשעתיים. לאחר מכן אנו נוסעים להופעה בירושלים שם מתקבל בועז בחמימות- הקהל יוצא מגדרו כשבועז גדקה עולה לבמה ופוצח בשירה תימנית שגורמת למאות המשתתפים לרקוד במשך כשעתיים ללא הפסקה. בעלי השמחה מעריפים ברכות על ראשו של גדקה. "זה האושר שלי- לראות אנשים שמחים. זה החיים שלי", אומר גדקה.



כשהוא תשוש ממגוון הפעילות מבקש גדקא להודות לרעייתו שרון על הטיפול המסור בילדיהם ועל כך שנותנת לו את האפשרות ללמוד וללמד, לשיר ולשמח אנשים..

(מתוך ראיון שנערך עימו בעיתון אינדקס)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן