r סיקור עצרת התעוררות שנערכה לעולים החדשים שעלו ארצה מתימן - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

סיקור עצרת התעוררות שנערכה לעולים החדשים שעלו ארצה מתימן

23 ינואר

"חשוב להעלות את כל יהודי תימן לארץ ישראל, ואנחנו נשתדל לסייע להם ככל האפשר". כך אמר השר הר' משולם נהרי בעצרת התעוררות לקראת יום הכיפורים שנערכה לעולים החדשים שעלו ארצה מתימן ובסיומה חולקו לעולים על ידי השר נהרי חבילות שי מיוחדות לקראת חג הסוכות.
לשכתו של השר לענייני חברה ומורשת ישראל הר' משולם נהרי, שפועל רבות להעלות את היהודים מתימן לארץ ישראל ומסייע להם לכל אורך הדרך בקליטתם בארץ, יזמו וארגנו יחד עם מרכז הקליטה "יעלים", עצרת התעוררות בימים שבין כסה לעשור לעולי תימן במרכז התורני "שבזי" בעיר בבאר שבע. את המעמד כיבד בנוכחותו הרה"ג המרא רבי יהודה דרעי שליט"א, ראשי כוללים, רבני שכונות, רבני העדה ורבים מיוצאי הקהילה הותיקה.
הגר"י דרעי שליט"א, פתח בדברי התעוררות וחיזוק לקראת יום הכיפורים הקרב ובא, וניסה להמחיש את המושג: בינוניים תלויים ועומדים עד יום הכיפורים. הוא קרא לציבור הרחב לנצל את הרגעים ואת השעות טרם התקדש עלינו היום הקדוש ולהרבות בתשובה ובמעשים טובים.
השר הר' משולם נהרי, אשר מלווה כמעט מידי יום את עולי תימן מאז עלייתם וקליטתם של שארית הפליטה לארץ ישראל, סקר בפני הקהל את הקשיים הנוראיים בהם נתונים היהודים בתימן ובתפוצות, ואמר כי יש צורך לפעול במהירות להבאתם ארצה, וכי דבר זה הוא בגדר הצלת נפשות של ממש. הוא הדגיש כי המשרד לענייני חברה ומורשת ישראל בשיתוף עם הסוכנות היהודית, ומרכז הקליטה 'יעלים', דואגים לעולים החדשים מרגע עלייתם ועד קליטתם בישובי הקבע, ע"י מתן סיוע ועזרה חומרית ורוחנית, הפעלת תכניות חברתיות ומסורתיות, ולווי צמוד לכל משפחה בקליטתה בארץ.
השר הר' נהרי, שמקפיד לפתוח ב"וורט" דיבר על מעלת האחדות הכל כך נחוצה בימים הללו הימים הנוראים: "אנחנו נמצאים בעצומם של הימים הנוראים בה אנו מזכירים בתפילה ואומרים: "ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם". כשאנחנו מאוחדים כאיש אחד בלב אחד, הקב"ה מקבל את תפילותינו ושומע את נאקתנו. כמו אותו יהודי ישיש ששכב על ערש דווי וטרם מותו קרא לכל עשרת ילדיו ופקד עליהם להביא בפניהם חבילה של קנים. הוא קרא לראשון וביקש ממנו לשבור אותם ולא הצליח, וכן לשני לשלישי וכן הלאה. עד שציווה להביא בפניו את כל חבילת הקנים וטען כי הוא יוכל להצליח לשבור אותם. הוא נטל אותם לידו והתיר קשר אחר קשר עד שהפריד אותם לגמרי, לאחר מכן לקח את הקנה הראשון ושבר אותו בקלות וכן את השני וכ'ו, כך גם אתם בזמן שתהיו מאוחדים, איש לא יוכל לשבור אתכם, אך ברגע שתיפרדו אחד מהשני, כל אחד יוכל לנצח כל אחד מכם. וכך גם אנחנו עם ישראל "אתם ניצבים היום כולכם לפני ה' אלוקיכם". בזמן שכולכם מאוחדים לפני ה' אלוקיכם, אתם ניצבים את"ם ר"ת אשכנזים, תימנים, מזרחיים, אז אין ספק שתעמדו ותצאו זכאין בדין לפני" מי שאמר והיה העולם".
השר נהרי, ביקש מכל המשתתפים לשמור על הגחלת ועל המסורת המפוארה המסורה לנו מדור דור, וסיפר כי הגר"ע יוסף שליט"א, תמיד מבקש ממנו לדאוג לעולי תימן ברוחניות ובגשמיות בכדי שלא יחסר להם דבר.   
הוא ציין, כי ימשיך לפעול במלוא המרץ לסייע לעולים שעלו ארצה, ובע"ה גם לאלו שיגיעו בעתיד . ובירך על שיתוף הפעולה המוצלח עם הסוכנות היהודית, מרכז הקליטה ואת תמיכת קהילת 'שבזי' הותיקה בבאר שבע בראשות הרה"ג רונאל אהרון, דיין ורב הקהילה, וכן את מנכ"ל "בית שבזי" מר ציון אחרק.
את הערב הנעים בזמירות קודש ופיוט לימים אלה, הזמר יוסף דקלון.
כל הדוברים העלו על נס את פועלו של השר הר' משולם נהרי, למען קליטתם של יהודי תימן בארץ ישראל, ועל כך שהוא משקיע רבות בהקצאת משאבים לעולים בכל ימות השנה, ובפרט כעת במועדים וברגלים, על מנת לתת להם את ההרגשה כי בארץ ישראל יש מי שמבין היטב ,ורואה את מצוקתם ומשתדל לסייע להם כלל האפשרי.

תגובה אחת על “סיקור עצרת התעוררות שנערכה לעולים החדשים שעלו ארצה מתימן”

  1. משה הגיב:

    הרב רונאל אהרון שליט"א פועל עד נכון ליום זה וממשיך לחזק את העדה התימנית בכלל ואת העולים החדשים בפרט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן