r אזכרה לרב ישעיהו משורר זצ"ל - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

אזכרה לרב ישעיהו משורר זצ"ל

23 ינואר

אזכרה לרב ישעיהו משורר זצ"ל


 


ציבור רב התקבץ ובא ביום חמישי שעבר (אסרו חג שבועות), לבית כנסת 'נוה  קדשך' בפ"ת, לערב לימוד ואזכרה לזכר הרה"ג ישעיהו משורר זצ"ל, במלאת 19 שנים לפטירתו. הרב משורר זצ"ל כיהן כאב בית הדין בפ"ת, חבר בית הדין הגדול בירושלים, והרב הראשון לשכונות מחנה-יהודה ושעריה בפ"ת.


את הערב התחיל, בנו, הרב אביעד משורר בתפילת מנחה.


לאחר התפילה מסר הרה"ג יהונתן אדואר שליט"א שיעור בנושא 'השדים והמזיקים במשנת הרמב"ם'. הרב, אשר נעזר במקורות רבים, הוליך את הציבור להבנת שיטתו של הרמב"ם בנושא זה.


את השיעור השני העביר הרה"ג מיכה הלוי שליט"א, רב העיר, בנושא 'ושפטתי בין איש ובין רעהו'. הרב הלוי דיבר על שיטת לימודו של הרב משורר, המאפיינת את חכמי תימן, לגרוס משנתם על-פה. תורה שבכתב ותורה שבע"פ היו שגורות בפיו על-פה, דבר שעזר לו בעבודתו כדיין. עוד ציין הרב הלוי, שהרב משורר בתפקידיו הן כרב השכונות והן כדיין, השתדל לפתור סכסוכים בין בני זוג, ע"י שיחות הבנה ופיוס. באופן זה הציל הרב משורר זוגות רבים מהגעה לבית הדין. כמו-כן הביא הרב הלוי רעיון נפלא פרי חידושו, על הסיבה שהתורה כינתה את תחילת ספירת העומר 'ממחרת השבת'. מדוע, שאל הרב הלוי, לא כתבה התורה שבכתב 'ממחרת יום טוב ראשון של פסח'? אלא, הסביר הרב, כיוון שכל מהותו של חג השבועות הוא החיבור של התורה שבכתב ושבע"פ, על כן הניחה הבהרת עניין זה לחכמי ישראל שהם אמונים על העברת התורה שבע"פ.


לאחר סיום שיעורו של הרב הלוי, הודה המנחה, בן הרב, ר' אמוץ משורר, לרב הלוי על שיעורו המאלף, והעיר שגם לאחר פטירת הרב משורר, ביה"ד בפ"ת בראשות הרה"ג שלמה משה עמאר שליט"א, היה מפנה נשים אל הרבנית שרה משורר, על מנת שתשתדל להשכין 'שלום בית' בין זוגות שהגיעו לביה"ד.


השיעור האחרון הועבר ע"י הרה"ג מימון נהרי, חבר ביה"ד הגדול בירושלים. בענווה, בבקיאות רבה, בהגיון בריא, ובלשון בהירה, דיבר הרב בנושא 'חלוקת רכוש – ההבדלים בין דיני התורה והמשפט האזרחי'. הרב הציג בפני הציבור פסק דין שנפסק לאחרונה על סכסוך ממוני בין בני זוג. הרב תיאר את המקרה מכל צדדיו. העובדות המוסכמות והטענות השנויות במחלוקת, גישת ההלכה לעומת גישת המשפט האזרחי, והמסקנה אליה הגיעו הדיינים במקרה זה.


לאחר השיעור השלישי התקיימה תפילת ערבית. לפני התיבה עבר, בן הרב, ר' אליעזר משורר.


יש לציין שמתכונת זו של אזכרה, מתקיימת מדי שנה כבר 18 שנים. מתכונת זו הגתה ויזמה, אשת הרב, הרבנית שרה משורר ע"ה. הרבנית משורר נפטרה לפני כשנתיים. יהי זכרם ברוך.   


 


תמונות מהמאורע…


להגדלה לחץ על התמונה…



 



 



 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן