r הוד, הדר ו... אחווה בממלכת "אחוות אחים" - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

הוד, הדר ו… אחווה בממלכת "אחוות אחים"

23 ינואר

"זה היה אחד מן הערבים היפים ביותר שחוויתי בשנים האחרונות" – כך ממש, בכנות אמיתית ראויה לשבח, אמר לי מר בני זהבי, חבר בכיר של הנהלת עיריית פ"ת וראש אגף השכונות והמתנסים. "ומי שלא ראה את שמחת "יום ההולדת" של בית הכנסת הגדול והמרכזי של יהודי תימן "אחוות אחים" בפ"ת, לא ראה שמחה מימיו" –  הוספתי "כקינוח".


 


שיחה זו התנהלה בסיומו של אחד מן הערבים הגדולים שידעה פ"ת בשנים האחרונות. זה קורה אחת לכמה שנים. מאות אנשים, נשים וטף מכל העיר ומחוצה לה גדשו את היכל בית הכנסת "אחוות אחים". לרבים לא נותר מקום ולכן צבאו על דלתות בית הכנסת. "לא יכולנו להכניס אפילו סיכה נוספת" – התבטא בשמחה מר ינון פרסיק הי"ו, יו"ר הנהלת בית הכנסת, אשר יחד, עם חברי ההנהלה ומתנדבים אחרים "הרימו את הפרוייקט האדיר" של ערב גדוש בהוד, הדר, חן וקסם ובעיקר – שמחה אמיתית של אחווה ורעות.


 


ביום הראשון של השבוע, ק"ק "אחוות אחים" חגגה 35 שנה להיווסדה. הערב נפתח בדברי תורה מפי רב בית הכנסת הרב יהונתן אדואר שליט"א שעמד בדבריו על חשיבותה של השליחות, המסירות והחסד ובעיקר: "עשייה הנובעת מתוך אחדות ואחווה". כבוד הרב סיים בתודתו האישית ובתודת כל הציבור ל"עושים ולמעשים". אחריו, קהל המאות שחלקם, כאמור, אף עמד בחוץ שמע סקירה רחבה של השתלשלות ותהליכי הייסוד, ההקמה, הבנייה והשלמת הבניין. היה זה ממש עניין של "דם יזע ודמעות" – אמר בקול נרגש עד כדי דמעות, מר עובדיה רצאבי הי"ו, חבר הנהלת בית הכנסת ואחד מן המייסדים הראשונים. כשהוא עומד ליד ארון הקודש המפואר, מר עובדיה רצאבי הזכיר לטובה את אלה שהלכו לעולמם, איחל רפואה שלמה לנותרים ועודד את המשך "שמירת האחדות והאחווה" בדורנו ובדורות הבאים. מר ינון פרסיק הי"ו, שהנחה את הערב בטוב טעם ובחן רב, הזמין את הקהל העצום אל "אולמי חן" הסמוכים לבית הכנסת ל"שמחה של מצווה ואחווה".


 


וגם אמנה, תוך כדי הליכה, השמיים הוארו ב"אור יקרות". היו אלה זיקוקי הדינור המרשימים, הצבעוניים והמגוונים עדי כדי התקיימות דברי הפסוק: "ותהום כל הקרייה". וזאת, מפני ש"האורות החיצוניים השתלבו והתמזגו עם האורות הפנימיים" – כהגדרתו של אחד מן הרבנים החשובים, מפ"ת ומחוצה לה, אשר פקדו והגיעו לברך ולהתברך.


 


יש לציין, שאת הערב תכננו בקפידה רבה חברים חשובים מק"ק "אחוות אחים" מתוך "חשיבה יוצרת" ונתינת דעת עד לפרטי הפרטים הקטנים ביותר. "כגודל ההשקעה כך גודל ההצלחה" – אמר בקול אחד מן האישים החשובים שהגיעו אל "החגיגה הגדולה". הניצוח האומנותי, שהיה חלק אינטגראלי מתוכנית הלילה הופקד בידיו הנאמנות של האומן היוצר מר נחום עשרי הי"ו, שהוא גם, ולא במקרה, אחד מן החברים בבית הכנסת. מר עשרי "גייס" את הזמרים הנודעים: אורי שבח, גבריאל פרחי ואחרים שהנעימו בזמרתם. לזמר בדרן בועז גדקא התלוו "רקדנים תימניים מקוריים" ותוך כדי תיפוף מדהים של חיים גיספאן ושי אחרק האווירה והלבבות התחממו והגביהו את שמחת המצווה. ההגברה, הופקדה בידיו הנאמנות של קובי אחרק אשר עשה עבודה נפלאה, ראויה לשבח. הפתעה מוחלטת ומלבבת ציפתה לחוגגים כשלאולם נכנס הזמר הנערץ אביהוא מדינה. זמר מוכר וידוע בתחום המוזיקה המסורתית, כמו גם, העכשווית. אביהוא שמע ש"ישנה בפ"ת חגיגה גדולה של מצווה" ולאחר הודעה טלפונית הגיע והצטרף אל החוגגים. כמו שאר הזמרים, בקול נעים שחנן אותו בורא עולם. אביהוא ריגש מאד את הקהל שהצטרף אליו והשמחה נמשכה עד לשעות הקטנות והמאוחרות של הלילה.


 


במהלך הלילה חולק הספר "עבודת אחים" למשתתפים. הספר שיצא לאור ביוזמתם של מספר חברים בבית הכנסת מספר את "סיפורה של ק"ק אחוות אחים". לאורך כל שעות השמחה הגיעו לברך ולהתברך רבנים ואישי ציבור רבים. לצערנו, אין זה המקום להרחיב ולפרט. אולם, חושבני, שזה המקום ושמן הראוי להזכיר מספר אישים שעזרו וממשיכים לעזור ולתמוך גם בהווה בכל הקשור לבית הכנסת – בפרט, כמו גם, לשאר "ענייני הקודש" שבעירנו הגדולה, העיר שנהפכה "מעמק עכור לפתח של תקווה", כדלקמן –


ראש העיר, מר יצחק אוחיון, אשר נענה תמיד לכל דרישה הנוגעת לרווחת תושבי העיר ולמותר לציין את עינייני הקדושה והחינוך. חברי הנהלת העיר: מר פלטיאל אייזנטל – מ"מ ראש העיר, מר בני זהבי – ראש אגף השכונות והמתנסים, מר משה פלדמר – ראש אגף תרבות תורנית, מר עופר אברהם – מנכ"ל המועצה הדתית ומר איציק דעי – מנהל אגף החינוך הבלתי פורמלי. מר זאב יעקב – מנהל אגף חינוך תורני  ומר שמואל זלצר – מנהל אגף תרבות תורנית.


 


את הלילה הגדול חתמה ק"ק "אחוות אחים" בהגשת מתנה יקרת ערך (ברכת כוהנים מצופת זהב) לאחד מחברי הקהילה, יהודי ישר דרך, צנוע ונחבא אל הכלים, אדם מיוחד שלימד במשך 40 השנים האחרונות את "תינוקות בית רבן": תורה, הנהגות ומידות טובות. הגשת המתנה מסמלת יותר מכל את דרכה המיוחדת והשקפת עולמה של ק"ק "אחוות אחים". דרך של חסד, ערכים וחיזוק הזולת. הייתה זו "נתינה אחית".


 


אין כל ספק, שלילה גדול זה מהווה ציון דרך חשוב ביותר בתולדותיה של קהילה מפוארת זו. בטוחני, שלילה זה ישמש נדבך חשוב וכמודל לחיקוי לדורות הבאים, הן בתוך הקהילה והן מחוצה לה. קהל המאות שהגיע ואשר "הצביע ברגליו" היא ההוכחה לכך. נאה היא הקהילה לשמה "אחוות אחים" ושמה נאה לה.


 


    בברכת חג אורים שמח,


 


ד"ר מוטי גולן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן