r "חכמים הזהרו בדבריכם" - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

"חכמים הזהרו בדבריכם"

23 ינואר

שאלו אותי רבים, מה עמדת ההלכה לגבי האירועים האחרונים כגון זריקת בקבוק תבערה לתוך בית של משפחה ערבית שילד נהרג ועוד בני משפחה פצועים קשה אם זה באמת מתייחס למעשה של יהודים וכן לגבי אותם חשודים שהציתו את הכנסייה (כנסיית הלחם והדגים) וכיוצא בזה.
כבר התייחסנו בעבר ביחס ללינץ שעשו אותם נערים מרושעים בילד ערבי (רצח מוחמד אבו ח'דיר) ואמרנו שהדברים האלו אסורים בתכלית האיסור. ואמרנו שאנחנו מצטערים צער גדול מאוד מאוד על כי אנחנו מתחילים ללמוד את המעשים הרעים והאכזריים משכנינו.


 


לשמיעת כבוד הרב לחץ על התמונה…


 


https://net-sah.org/audio/23752


 



 


אוי לנו אם נתחיל לחקות אותם


אצל שכנינו בעוונותינו המרובים מעשי הלינץ' מקובלים והם עושים את הדברים האלו. אם באמת מדובר ביהודים שזרקו בקבוק תבערה על מכונית שלהם או על בית שלהם, אוי לנו אם במאבקנו לקיומנו אנחנו כבר מתחילים להידבק במחלה המדבקת הזאת. אוי לנו אם נתחיל לחקות אותם. הם זורקים בקבוק תבערה על אוטו ונהרגים ילדים קטנים או הורים ומשפחות נפגעות. אסור לנו לחקות אותם!.
זה שזועקים היום אותם שכנים שבעוונותינו המרובים איננו רווים נחת מהם בלשון מועטה ורק כל הזמן הם רק נלחמים נגדנו ואינם מוכנים לשום פשרה. ואפילו החמאס מרים ומבליט את העניין הזה של הרג ילד כשהם עצמם נכנסו לבית בישראל באיתמר וטבחו ללא רחם משפחה אב אם ילדים ולא רק שלא גינו אלא אפילו עושים אותם לשהידים ומטפלים בהם ונותנים להם כספים. אלה היום מרימים את קולם ברמה ומדברים נגדנו וכבר התרגלנו לכך.
הנקודה החשובה היא כאמור שלנו אסור בשום פנים ואופן להתנהג כן. תורת ישראל היא תורת חיים תורת שפיות תורת שקילות לא תורת התלהמות. "רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה"-עם של ערכים. ברור שלא ניתן את צווארנו למטבח רק בגלל ערכינו. "הקם להורגך השקם להורגו". אבל ב"ה זכינו ויש לנו מדינה ויש צבא ויש ממשלה ואלה צריכים לנהל את העניינים כפי שצריך מתוך שיקול רחב. יש שיקולים מקומיים אזוריים גלובליים עולמיים יש המון מורכבות בכל דבר ודבר ואסור בשום פנים ואופן ליטול את הדין לידיים שלהם.


הגיע העת להזהיר את אלו שמהווים לנערים אלו מקור השראה


רבותי, אם אותם יהודים או נערים עשו את אשר עשו בכנסייה או אולי אצל המשפחה הערבית אם הם נערים אזי אני מניח שאותם נערים שואבים את הדברים האלה מאיזשהו מקור השראה ולכן תכלית מה שאני מדגיש היא להזהיר לא רק את אותם נערים אלא בעיקר את אותם אלא שמקרינים עליהם השראה.


כל מורה או מלמד צריך להיות זהיר בהתבטאויות שלו מאחר ולנער אין מורכבות בחיים הכל לבן או שחור אמת או שקר. ונער מתלהב והולך ועושה דברים שלא חשב המורה שהוא אכן יעשה את הדברים האלה. ולכן חובה על כל מי שמלמד תורה או יהדות בוודאי כואב את הכאב שלנו כמונו שיהיה זהיר מאוד מאוד על מנת שהתלמידים לא ילמדו ממנו ליטול את הדין לידיים. נטילת הדין לידיים מלבד שהיא גוררת תופעות מאוד חמורות באכזריות ורוע היא גם גוררת תופעות חמורות כלפי העם היושב בציון וכלפי העם היהודי בכל מקום בעולם כולו. ראיתם כיצד טבחו בפריז ובכל מיני מקומות טובחים יהודים. אין אנו צריכים ללבות את האנטישמיות הזאת שכבר קיימת. אין אנו צריכים ללבות את אש השנאה המוסלמית שקיימת כנגדנו. אנחנו חייבים לעמוד על המשמר כדי להגן על עצמנו בעוז ובגבורה ובתפילה אבל בשום אופן שלא כל אחד ואחד יעשה את כל העולה על דעתו.


ראו גם ראו כיצד בספר שופטים בפרק יז קם אדם בשם מיכה ועשה לו פסל ועשה לו מקדש ונאמר שם באותו פרק "בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה". מה זה קשור? לא מדובר שם בטרור, מדובר שם באישהו מבנה מקודש פסל ערבוב של אמונה יהודית ואלילית שנועד לספק את הצרכים של בני אדם שנמצאים במצוקות. בני אדם כאלה הורו לעצמם הוראה ואין הם ראויים להורות שזהו צורך הזמן וכך גרמו להרס בישראל. כלומר בימים האלה אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה מדובר על משבר מנהיגותי חמור והוא יכול להיות משבר מנהיגותי ברמה הממשלתית ברמה הצבאית ויכול להיות משבר מנהיגותי גם ברמה הרבנית הרוחנית.


משבר מנהיגותי גם ברמה הרבנית הרוחנית


נכון כתוב עשה לך רב והסתלק מן הספק אבל בעניינים ציבוריים בעניינים של כלל ישראל לא יכול לשמש מורה בבית ספר שבא ללמד תנך משנה או דינים כדי לבוא ללמד את צאן מרעיתו עניינים של עם ועניינים של ציבור. אלה עניינים שרק בני אדם שהקיפו את התלמוד הקיפו את התורה כולה שיש להם שיקול רחב עמוק בעל ידע אלה רשאים לדבר בעניינים האלה אם בכלל.


אם חס ושלום יבואו ויעשו מעשי נקם מה הרווחנו? רק פגענו בשמנו הטוב והכנו את האליבי שהם עושים את המעשים האלו בלאו הכי, לאליבי של שונאינו שהם צבאי דם לבקש את נפשותינו.


"חכמים הזהרו בדבריכם"


כל כוונתי לפנות למנהיגים אלא אשר הם זוטרים ומרשים לעצמם לדבר בעניינים ציבוריים בעניינים שהם ברומו של עולם והם לא נזהרים בדבריהם ואולי כתוצאה מכך תלמידים עושים מעשים אשר לא יעשו. אלה נקראים היום "חכמים הזהרו בדבריכם" ו"סייג לחכמה שתיקה".


זהו גם המקום לקרוא לרבני ישראל הגדולים להתלכד להתאחד להרים קול להשמיע דברי הנחייה מנהיגותיים בימים האלה. אסור להשאיר חלל ריק שנותן לכל מיני גורמים להיכנס בצורה הלא נכונה וגורמים נזק גדול מאוד לעמנו ולתורתנו הקדושה לכן אין צל של ספק שהדברים האלו חמורים ואני מקווה ומצפה שאכן יפיקו את הלקחים כל הדרגים הזוטרים שישימו סייג לחכמה שתיקה על פיהם ויזהרו בדבריהם ועיקר העיקרים מצפים מגדולי התורה להרים את קולם ברמה על מנת לנווט את הספינה הזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן