r יובל לקהילת בית כנסת "שיבת ציון" - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

יובל לקהילת בית כנסת "שיבת ציון"

23 ינואר

הודו לה' כי טוב


 


בסיסמת "הודו לה' כי טוב" על כל חסדיו, קהילת "שיבת ציון" שע"י בית הכנסת המרכזי ליהודי תימן חגגה את "מסיבת היובל (50 שנה) להקמת בית הכנסת והכנסת ספר תורה", יחד עם מאות אנשים מפ"ת ומכל רחבי הארץ. במהלך הלילה חגגו ורקדו אנשים, נשים וטף [כמובן, בנפרד] לקול שירתם של גדולי הזמר והפיוט התימני.


מכל עבר נהרו ההמונים וגדשו את חצר בית הספר לבנות הנמצא בסמוך למבנה החדש של בית הכנסת העומד "לשם ולתהילה" במרכזה של שכונת מחנה יהודה. מבנה גדול ומפואר אשר הוקם לפני מספר שנים ע"י עמותת בית הכנסת ובראשם מאיר קרני, מנהל רכש בעיריית פ"ת ופעיל ציבור נמרץ ביותר. את טכסי חגיגת היובל והכנסת ספר התורה, תרומת משפחת ציוני הי"ו, הנחה בחן רב הזמר משה ענקי. חצר בית הספר ובית הכנסת לבשו חג, דגלים, זרקורי ענק ומערכת שמע אדירה. "עומד אני לפניכם, קהל נכבד, כשרגליי רועדות", כך פתח מאיר את דבריו הנרגשים ובמשך דקות סיפר כיצד לפני 50 שנים, חמישה פעילי צבור וביניהם אביו המנוח, אברהם קרני זצ"ל, התכנסו בביתם בחדר קטן והחליטו על בניית בית הכנסת לרווחת הציבור התימני.


רבני ערים, רבני שכונות כמו גם אישים ידועים מכל גוני הקשת הפוליטית והעסקית כיבדו את המעמד הנשגב בנוכחותם, וחלקם אף נשא דברי חיזוק, עידוד והתעוררות לרגל חודש אלול. ביניהם בלטו: הרב ד"ר רצון ערוסי, רבה הראשי של קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב עזריה בסיס, רבה הראשי של ראש העין, הרב יהונתן אדואר, רב מרכז העיר פ"ת ומנהיגן הרוחני של קהילות "אחוות אחים" ו"שיבת ציון", הרב ישראל שרעבי, רב שכונות שעריה ומחנה יהודה, הרב אוריאל בוסו, מ"מ ראש העיר פ"ת וד"ר מוטי גולן, איש תקשורת ומרצה ללימודי יהדות ואקטואליה.


הכל אמר והכריז: "חג לנו היום". אשר על כן, "בנערנו ובזקננו" נבוא, כי חג ה' לנו. עזרי מליח, חבר הנהלת בית הכנסת ומי שעמד לימינו של מאיר בארגון הלוגיסטי והרוחני של הלילה סיכם ואמר: "זה היה אחד מן הלילות היפים והמדהימים שחוויתי בחיי". כיבוד עשיר ומגוון הוגש למאות החוגגים במהלך כל השעות. מחצר בית הספר לבנות עבר הקהל להכנסת ספר התורה לבית הכנסת. תפילת ערבית נאמרה בניגון של חג ובמעמד "קידוש השם" פצחו הכל בקול אחיד ואדיר ואמרו: "שמע ישראל ה'  אלוד'ינו ה' אחד". אכן, הייתה זו סיבה מספקת להודות לאל עליון על שזכתה קהילה חשובה זו ל-50 שנות פעילות דתית-רוחנית וחברתית כאחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן