r סיקור ותמונות לכנס "משמר הלימוד ביום הזכרון" בפתח תקוה - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

סיקור ותמונות לכנס "משמר הלימוד ביום הזכרון" בפתח תקוה

23 ינואר

"משמר הלימוד ביום הזכרון גאווה לפתח תקוה"


 


"גולת הכותרת של אירועי יום הזכרון השנה היתה "משמר הלימוד המרכזי" שהתקיים בביה"כ המרכזי בשכונת חן הצפון בצומת סגולה" כך התבטאו  נכבדי הציבור בעירנו ומחוצה לה.


אלפים גדשו את אולם ביה"כ באירוע שכבר הפך ל"מסורת" בעירנו פ"ת ואשר הדים ממנו נשמעו בכל הארץ.


כאמור אופי חדשני וייחודי לזכר חללי מערכות ישראל התקיים זו השנה השמינית ברציפות בליל יום הזיכרון ובמשך כל הלילה והיום שלאחריו אשר נועדה להוסיף נדבך ולהשלים את צורת ההתייחדות הציבורית המקובלת מזה שנים בבתי העלמין.


את הרעיון הזה יזם והפעיל הרב יהונתן אדואר שליט"א רב מרכז העיר פ"ת העומד גם בראש המרכז הרוחני "אור אברהם אוהבי" בניהולו של מר יוני דוד.


גופים ציבוריים בעיר נתנו אף הם את ברכתם למשימת זכרון הנופלים ובראשם ראש העיר מר יצחק אוחיון שבירך על היוזמה ונתן את חסותו לאירוע.


הרב יהונתן אדואר שליט"א רתם רבנים ואישי ציבור, מנהיגי ישראל בעבר ובהווה, אנשי לוחמה ופיקוד, מוסדות חינוך מהעיר ומחוצה לה למפעל ייחודי זה.


מטרות הפרוייקט לפי דברי הרב אדואר הן רבות. ראשית ,לימוד לעילוי נשמת הנופלים שמסרו נפשם על קידוש השם. שנית, לרתום את כלל הציבור (גם את אלה שאינן ממשפחות השכול) להשתתף עם כאבן של אלה שאיבדו את יקיריהן, מטרות נוספות הן -לשתף את בני הנוער עם מציאות של שכול וכיצד ניתן להתמודד עמה נכון, ללמוד מניסיונם של אנשי לוחמה ופיקוד גדולתם וגדלותם של לוחמים מהי ?, ללמוד מתורתם של אנשי הרוח ולרענן לעצמינו מהי מטרת שהותנו בארץ ישראל  ולמען מה ולמען מי אנו נלחמים, להתפלל להחלמת הפצועים להשבת השבויים והנעדרים לביתם במהרה ולחיזוקם של כל כוחות הביטחון .משמר הלימוד הופך יום זה לא רק ליום של הרכנת ראש אלא ליום של נשיאת ראש וגאוה לאומית, כי ביום זה שותפים כולנו עם המשפחות ביגון וגם בגאון. ולבסוף לנסות לחשוב כיצד ניתן להפוך יום זה, שבו מתגלים ערכי הנצח שלנו "ערבות הדדית" שותפות וההרגשה שכולנו בספינה אחת כמנוף להתנהגות שגרתית במשך כל השנה כולה משמר הלימוד נפתח בערב יום הזכרון ע"י הרב אדואר שליט"א מיד לאחר הצפירה ובהתרגשות רבה עלו בזה אחר זה והדליקו נרות זיכרון נציגי משפחות השכולות נציגי צה"ל, טרור, משטרה, מד"א ומכבי אש.


תפילת "אל מלא רחמים" השמיע ר' יעקב וינטרופ מגדולי החזנים בפ"ת .


הרב אריה אנגלמן – רב בית הכנסת "הפועל המזרחי", וראש כולל "אור" נשא תפילה להחזרת השבויים והנעדרים במהרה לביתם לשלום.


נציגי תנועות הנוער "אריאל" "בני עקיבא" ו"עזרא" הביאו את דבר התנועה למשמר הלימוד.


כאמור האלפים שגדשו את האולם הקשיבו בשקיקה לשיעורים ולהרצאות ששולבו בהם סרטונים ומצגות נדירים  בנושאים : חזון, אמונה, גבורה , מסירות נפש  ותקומת העם היהודי , ובדגש סביב הנושא השנתי  "מדינת ישראל לאן?".


בין הדוברים היו :


ח"כ וראש הממשלה לשעבר מר בנימין נתניהו ששכל את אחיו יוני הי"ד במבצע להחזרת החטופים מאנטבה: פתח בשבח הכנוס באומרו: "הרב יהונתן הצליח להדביק את כולנו".


כמו כן, דיבר על ההסטוריה של העם היהודי- "אימפריות היו ואינם אבל העם היהודי המשיך קדימה לעשות את הבלתי יאומן".


וכלפי המוטיבציה הכללית לשרות בצה"ל ובכלל: "הבעיה במערכת החינוך כיום היא חוסר המודעות להיסטוריה של העם היהודי ומורשתו".


הרמטכ"ל לשעבר – רב אלוף מר משה (בוגי) יעלון- נשא שיחה מאלפת שריתקה את האלפים שבאו = עודדה וחיזקה את האמון שלנו בכוחות הבטחון וביכולות הצבאיות, ובחשיבות העליונה לבנות מנהיגות בעלת חזון חדורת מוטיבציה לכלל ישראל, ושכינוס מסוג "משמר הלימוד המרכזי", הוא דוגמא יוצאת מן הכלל, ראויה לחיקוי, שמסוגלת לחולל מהפכה חיובית לרענון היעדים בהחזרת עם ישראל אל מסלולו ואל יעודו מתוך עברו הנפלא, מתוך מורשתו הקרבית העשירה לדורותיה.


הרב הראשי לרמת גן הרב יעקב אריאל שליט"א הדגיש את נושא חשיבות לימוד חלקים נבחרים בתורה סוגיות נבחרות שצריכים להלמד בדורנו יותר מבדורות עברו כדי שמהם נוכל לדעת כיצד יש לנהוג במציאות הכל כך מורכבת .


הרב הראשי לקרית אונו הרב רצון ערוסי שליט"א הדגיש בדבריו את הקומה הנוספת שזכינו לה בדורנו בבחינת "תתחדש כנשר נעוריכי" את המבט העמוק שיש להתבונן ואת העוצמות התורניות הנדרשות כדי להוביל ולהנהיג את העם היושב בציון ושזו הנחמה האמיתית לזכרם של הנופלים.


משפחות שכולות שזה להם השתתפות ראשונה ציינו שזה היה ערב שכולו מלא באהבת העם ובאהבת הארץ, ואחד מהם אף ציין "שזהו אחד האירועים המרכזיים ליום הזיכרון בעיר וגאוה גדולה לפ"ת, לראות את המוני בית ישראל – מכל הקשת הפוליטית דתיים חילוניים ועוד, המכונסים – תחת קורת גג אחד וכל זאת באולם בית כנסת ".


אלון אריה סנ"צ – מפקד משטרת פ"ת מלווה ברב המחוזי הרב אשר מלמד הגיעו אף הם. ומפקד התחנה הדגיש בדבריו שהוא שמח שמזכירים גם את חללי המשטרה מד"א ומכבי האש שבתקופתנו כולנו נדרשים לביצוע משימות משותפות כהגנה על תושבי מדינת ישראל.


מפקד המשטרה ניצל את הבמה להזכיר את יעילות הקשר האדוק שיש בין הרב יהונתן אדואר כרב מרכז העיר לבין הפעילות המשטרתית במרכז העיר והלוואי שעוד רבנים יצטרפו ויחשבו על שיתוף פעולה מסוג זה במקומותיהם.


מ"מ ראש העיר מר פלטיאל אייזנטל "זו הייתה עליית מדרגה בכל מה שקשור לזכרון הנופלים וחובתינו המוסרית כלפם: יום גדול של אמונה ושאיבת כוחות כדי להתמודד מול האיומים שלנו כיום במזרח התיכון".


מר איציק עובדיה- סגן ראש העיר: "נדיר היה לראות כנוס לשם שמים שאינו פוליטי שענינו טובת כוחות הבטחון בעבר ובהווה, ולכנס כל כך הרבה דמויות מהשורה הראשונה מהציבוריות הישראלית העכשוית, מנהיגים, אנשי רוח ואנשי מעשה לערב אחד  "נדיר ביותר".


מר אבי בלושטיין- חבר הנהלת העיר: "פתח- תקוה עיר של יצירה גם בתחומים נוספים כמו בדבר זכרון הנופלים- הי"ד".


תעודות הוקרה בחתימתם של ראש העיר מר יצחק אוחיון והרב יהונתן אדואר שליט"א חולקו ע"י ראש הממשלה לשעבר מר בנימין נתניהו לכל המסייעים לערב זה , הראשון מר יוני דוד הי"ו – יו"ר "אור אברהם אוהבי", שהשקיע כ"כ הרבה,עשה לילות כימים לטובת ארגון האירוע.


מר עופר אברהם – מנכ"ל המועצה הדתית.


גב' טובה עמרם – יו"ר סניף "יד לבנים" פ"ת, שראתה באירוע זה חלק בלתי נפרד מאירוע יום הזכרון העירוניים למשפחות השכולות.


נציג ביה"כ "חן הצפון" – מר ארז נב.


אבי שוחט- מנכ"ל  מרכז הסיעודי "נאות השרון".


והחברים :מאיר קרני,יואל מוגמי, אריה חג'בי, יפתח לוי ואורי פרג'.


את הערב חתם מר חיים אברהם שאיבד ארבעה מבני משפחתו במערכות ישראל אחרון שבהם בנו יקירו בנימין הי"ד, הציבור היה מרותק לשמע תיאור "פרקי התמודדות" של אב שבנו נחטף ללבנון תוך כדי פעילות מבצעית בהר דב שכלל סרטון החטיפה וקטע שירה שכתב הוא על בנו יקירו. בסוף דבריו ביקש האב השכול לחבק את כב' הרב אדואר כאות הוקרה והערכה על זה שישנם גם רבנים שיודעים לזכור בצורה כל כך מכובדת את בני המשפחות השכולות .


במשך כל הלילה עסקו הישיבות התיכוניות ביניהם מחנכי ותלמידי "דרכי נועם", "למרחב" חטיבה וישיבה, יב"ע נחלים, ישיבת פ"ת, חט"ב כפר אברהם, הישיבה הטכנולוגית, אמית פ"ת, נחלים טכנולוגי, יב"ע "השחר", יב"ע "גבעת שמואל", יב"ע "קרית הרצוג",  בלימוד משניות שנמשך עד הבוקר (חלקם אף בבוקר שלמחרת ) ובמקביל היו שצפו בסרטוני מורשת קרב של צה"ל. במשך הלילה אף התקיימה פעילות של מדריכי וחניכי תנועות הנוער בסגנון של קבוצות דיון העוסקות בסוגיות הזמן והשעה.


למחרת בבקר הצטרפו בית חינוך ממ"ד "מורשה" בניהולה של הגב' דרורית כהן הרואה בזה פרויקט חינוכי ערכי מדרגה ראשונה ושתפה את הכיתות הבוגרות עם צוות המחנכות: טובי, שרונה ושרה.


כמו כן בית חינוך "מעלות חיים" בניהולה של הגב' אילנה דאגה לשתף את התלמידים הבוגרים, בליווי רבני בית הספר הרבנים: הראל, גלעד ויצחק דהן.


התלמידים הנ"ל אף שמעו שיחה מפי הרב אדואר בנושא "מלחמת דוד בגלית ומשמעותן לימינו" .


ח"כ אפי איתם (תא"ל במיל') התייחס לאירוע זה בשיחת טלפון למארגנים וחיזק את הרעיון השורשי , והוסיף שעם ישראל זקוק  יותר מתמיד לרבנים ומנהיגים בעלי יוזמה ויכולת אישית גבוהה שבאים מתוך המערכת הצבאית כדוגמת הרב אדואר .


כזכור הרב אדואר הינו קצין בכיר בצנחנים ואולי בגלל זה הוא רואה במתכונת זכרון זו דרך נעלה וראוייה לזכרם של הנופלים ואולי אף חובה מוסרית כלפם.


הרב יהונתן אדואר מציין שמשמר הלימוד מתקיים כל שנה בשכונה אחרת בפ"ת במכוון כדי להפגיש את כל התושבים עם הרעיון והסגנון על מנת להשריש ולהטמיע את צורת ההתייחדות הזאת שהיא כל כך חדשה אבל יחד עם זאת כל כך ישנה.


מדבקות וחולצות "משמר הלימוד" חולקו בכניסה וכל משתתף התבקש להדליק נר לעילוי נשמת החללים בפינת הזיכרון המעוצבת שהיתה בכניסה לבית הכנסת.


יוזמה זו שכבר הכתה שורשים בפ"ת ואף הפכה להיות מודל חיקוי בערים אחרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן