r סיקור עצרת תפילה, חיזוק והתעוררות בבני ברק - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

סיקור עצרת תפילה, חיזוק והתעוררות בבני ברק

23 ינואר

אלפים מבני ק"ק בני תימן השתתפו בעצרת תפילה, חיזוק והתעוררות, שנערכה במוצאי שבת פרשת "ניצבים וילך", באולמות "ארמונות חן" בבני ברק. את המעמד האדיר פארו בנוכחותם גדולי ומאורי יהדות תימן המעטירה ועשרות רבנים מכל רחבי הארץ ובניהם ראשי ישיבות וכוללים, רבני ערים ושכונות, מורי הוראה ויושבי על מדין, ורבני ק"ק.


המעמד המפואר והמרומם המאורגן ע"י "איחוד בני התורה" הפועלים רבות למען ציבור האברכים ובני התורה, מהווה זו השנה השביעית ברציפות כאירוע השנתי המרכזי המלכד ומאחד את עולם התורה מק"ק בני תימן על כל גווניו, כאשר אלפי האברכים בני התורה ובחורים מהישיבות הקדושות וכן מאות נשים ממלאים את האולמות וצופים במסכי ענק לדברי החיזוק וההתעוררות כהכנה לימי הדין מגדולי התורה שליט"א.


את המעמד פתח הגאון רבי אריה נדב שליט"א רבה של רמת עמידר שהביא את המשנה "שלושה דברים צריך…עשרתן ערבתן הדליקו את נהר" והסביר ע"פ הרמז, אנו נמצאים ממש בערב הגאולה ואנו נשאלים עשרתן-האם הפרשתם מעשר כספים, מעשר זמן להתעלות ביר"ש. ערבתן-האם הייתם ערבים זה לזה. הדליקו את הנר-ישנם כאלו שנשמתן כבתה ועל בני התורה לקרבם ולהדליק את הנרות בנשמות עם ישראל.


הגאון רבי ציון חוברה שליט"א אמר בדבריו מי היה מאמין לפני 50 שנה שיבוא יום והקב"ה יפר את עצתם של אלו שרצו לעקור את התורה מעולי תימן ונזכה לראות תחת קורת גג אחת כ"כ הרבה בני תורה מחובשי ספסלי בית המדרש ועשרות רבנים המפארים את הבמה זו היא מטרה כשלעצמה ועצם ההתכנסות הערב היא ההתעוררות הגדולה. על המובא בפתח הווידוי "קשינו עורף" הביא את הביאור בסידור הגר"א שמהות עבירת קשיות העורף היא הסירוב לשמוע דברי המוכיחים ומה מביא את האדם לזה אומר הרב דסלר-עקשנות הבאה מתאווה עזה.


הגאון רבי פנחס קורח שליט"א רב ומו"ץ דק"ק "שערי הלכה" ציטט מדברי הרמב"ן בסוף פרשת בא "כל מקום שמתאספים מעם ישראל וקוראים אל ה' זהו קידוש שם שמים" וכמובן שכל המשתתף במעמד קדוש זה שותף הוא לקידוש ה' גדול והביא את דברי הפוסקים שעצם ההתאספות והנכונות לשמוע דברי תוכחה זה כשלעצמו כפרה ותוספת זכות לקראת הימים הנוראים.


המרא דאתרא הגאון רבי שלמה קורח שליט"א קרא להתחזקות באמונת חכמים והסביר את הפסוק "…שורש פורה ראש ולענה" שאם אדם לא שומע בקול חכמים וטועה אפילו בטעות קטנה ולא עוקר את העבירה מהשורש אזי היא פורה, ואם עדיין לא שב בתשובה אזי היא גדלה מרימה ראש וסופו מר כלענה.


את המשא המרכזי נשא הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א חבר מועצת חכמי התורה שהביע בפתח דבריו את התרגשותו למראה עשרות הרבנים והציבור הגדול ואמר בצעירותי עוד לפני העלייה הגדולה מתימן היו קומץ קטן של בחורים תימנים בארץ שלמדו בישיבות וכיום ב"ה רואים בכנס הזה כמו בכנסים הקודמים אלפי בני תורה ועשרות ת"ח חשובים מרביצי תורה ורבני קהילות קודש מבני העדה. במשאו עמד על דברי כף החיים המביא את המהרח"ו שכתב: גם מורי האר"י היה בוכה הרבה בר"ה והיה אומר מי שעשה תשובה והנשמתו טהורה בוכה הרבה ואח"כ מביא כה"ח שהגר"א אומר שאסור לבכות בר"ה? ויותר קשה מדוע מי שעשה תשובה ונשמתו טהורה בוכה הרבה? וביאר שהאר"י התכוון לא לבכי על העבירות אלא מי שנשמתו טהורה מרגיש בר"ה את אורו של הקב"ה וקרבה אליו ואז מתפרצים הגעגועים-ריבונו של עולם אנו רוצים להיות קרובים אליך "מלוך על כל העולם כולו בכבודך" והבכי הינו של שמחה וגעגועים לה'. בסיום דבריו חיזק את מפעלי החסד "חסדי נעמי" שתרמו את האולמות לערב הקדוש.


כאמור כל הנואמים עמדו על גודל המעמד המרומם למראה ציבור כה גדול של רבנים ובני תורה והעלו על נס את פועלם הכביר של מארגני הכנס ראשי הנהלת "איחוד בני התורה" ובקשו מהם להמשיך ולהרחיב את פעולותיהם בקרב בני התורה.


התרגשות ושמחה אחזה בקהל הרב למראה עשרות מעולי תימן שעלו לאחרונה לארץ והגיעו בהסעות מאורגנות ממרכזי הקליטה להשתתף בעצרת, יצוין שעליה זו מלווה ע"י רבני תימן שמכוונים את צעדיהם וב"ה זכו וכל בניהם לומדים במוסדות תורה על טהרת הקודש.


בחצות בדיוק החלה אמירת הסליחות ברוב עם מתוך ספר "אשמורות האיחוד" שהודפס במהדורה מיוחדת לכבוד הכנס וחולק כשי לבאי ומשתתפי העצרת, כאשר לפני התיבה עברו הרבנים הגאונים: רבי פנחס קורח שליט"א הידוע בתפילתו הזכה המרטיטה את נימי הלב, רבי שאול קרואני, רבי רפאל יפעי והרב יהודה גמליאל.


כמו"כ חולק לבאי הכנס לוח שנה מפואר מתנת "איחוד בני התורה".


מארגני העצרת הודו לכל התורמים שתרמו מהונם ומאונם, לעשרות רכזי ופעילי ה"איחוד" ונציגי הציבור מכל רחבי הארץ, וכן לארגונים שעזרו וסייעו רבות להצלחת העצרת.


יצוין כי אלפים מכל רחבי הארץ, שנבצר מהם להגיע, האזינו למהלך העצרת שהועברה בשידור חי במערכות "קול הלשון" ו"הקו החדש". שגם הוקלט ונשמר בקול הלשון וניתן להאזין לדרשות ואמירת הסליחות בכל עת בטל': 03-6171011 מדור כנסים מיוחדים.


בסיום העצרת שנמשכה עד 2:00 לפנות בוקר התפזר קהל האלפים בתחושה של אחדות והתרוממות הרוח לקראת ימי הדין הקרבים ובאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן