עזים מאתים וגו' תמצא בתורה ב' פסוקים שסופי תיבות שלהם מימי"ן הכא ואידך ומנחתם ונסכיהם וגו'. במספרם כמשפטם. והרמז בזה שיעקב לא עשה זה אלא כדי להשביע עינו של אחיו להשביע עינה של סט"א שהוא שרו של עשו הרשע. א"נ מפני יראתו ממנו הקדים לו המנחה וגדולה מלוגמא להשים בפיו חכה ולא יפתח פיו לשט"ן לו וזה דומה לקרבן הנקרב ע"ג המזבח ולקטרת הסמים שמסמא עיניה של קליפה זהו ומנחתם ונסכיהם זה יעלה לו כאלו הקריב כל הקרבנות ובזמן הזה כל מה שנוטלים וחומסים מבניו של יעקב הוא יעלה במקום הקרבנות ולמאי נפקא מינה לקבולי מאהבה ואז ונוגשיך צדקה ודאי וכאלו הקריב כל הקרבנות והוי לנו מזבח כפרה והפך הקללות לברכות: יעבר נא אדוני לפני עבדו. רמז כשהיו בבטן והיו רוצים לחלוק העולמות אמר יעקב לעשו טול חלקך העוה"ז ואני העוה"ב ר"ל בסוד ואלה המלכים וגו'. לפני ממל"י וג"כ ידוע שהקליפה קדמה לפרי אבל אני אתנהל"ה ר"ל דביאתי לעוה"ז אינה אלא לתיקון הנשמות ור"ת אתנהלה אתקן תקון נשמות ה' לי הם. לאטי ולא במרוצה אלא לאט לאט שה"ס הגלגול שאין אני יכול לתקן בפעם אחת. ואם אין יכול לתקן וגבר החומר ועביות עכירות העוונת אז אין לי בזה העולם אלא זכות המלאכה דהיינו עסק התורה או זכות לימוד תינוקות שב"ר זהו ולרגל הילדים. אמר יעשו גם אני יש לי בעה"ב ר"ל הוא מה שיש מהם קצת מחסידי אוה"ע שיש להם חלק לעוה"ב וזהו אציגה נא עמך מן העם אשר אתי:
23
ינואר
כתיבת תגובה