וידבר ה' אל משה לאמר זאת תהיה תורת המצרע ביום טהרתו וגו'. המצרע קרי ביה מצה רע. מצה הוא ל' מריבה. ואפשר לרמוז כי צריך האדם ליזהר שלא יריב עם בני אדם חנם ויגרום רעה לעצמו ח"ו אלא יהא נוח לבריות הן גדול הן קטן כארז"ל הוי קל לראש ונוח לתשחורת ועוד אז"ל לעולם יהא אדם רך כקנה ואל יהא קשה כארז אלא צריך האדם לקיים מצות ואהבת לרעך כמוך שהוא כלל גדול שבתורה לפי שחיוב מוטל על כל איש מישראל לקיים מצוה זו שהיא מ"ע של תורה. וג"כ צריך ליזהר שלא ירבה במחלוקת עם אשתו ובניו ואנשי ביתו לפי שע"י המחלוק' ח"ו בא לידי עניות ולפי' צריך ליזהר בתכלית הזהירות שלא לריב עם בני אדם חנם ושלא לשנא את הבריות ויגרום לעצמו רעה ח"ו אלא יהא אוהב שלום ורודף שלום כארז"ל במשנה במס' אבות הוי מתלמידיו של אהרן אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות וכו' ואז ע"י זה הוא אהוב למעלה ונחמד למטה זהו והובא אל הכהן ואהוב אל הכהן היינו הכהן העליון ובטבור זה החסד מצוי בעליונים ובתחתונים והעולמות מתנהגים בחסד ושפע ושלום בא בעבורו מהחסד העליון והוא כהן לאל עליון הוא הגורם והוא הסיבה להמשכת החסדים וכן תמצא ס"ת והובא אל ס"ת א"ל הוא רמז לחס"ד וא"ש ההי"ב השי"ת ינהלנו בחסדו אכי"ר:
23
ינואר
כתיבת תגובה