לא, ב, ראה קראתי בשם בצלאל וגו'.
במדרש זש"ה אז ראה ויספרה הכינה וגם חקרה ויאמר לאדם הן יראת ה' וגו'. א"ר הושעיא כל מי שהוא יודע בתורה ואין בו יראת חטא, אין בידו כלום. כל נגר שאין בידו כלי אומנותו אינו נגר. למה, שקלפיות של תורה יראת חטא שנאמר יראת ה' היא אוצרו. ואר"י כל מי שהוא יודע תורה ואני עושה, מוטב לו שלא יצא לעולם ונהפכה שלייתו על פניו, לכך נאמר ויאמר לאדם הן יראת ה' היא חכמה, עכ"ל. באו ללמדינו שיראת שמים היא דומה למנעול שקורין לו בערב"י קפ"ל שנועלין בו ונשמר כל מה שבבית, אף יראת שמים שבאדם היא העיקר לשמור דרכי התורה ולקיים מצוותיה, כמו המנעול שקורין לו קפ"ל. והיינו מ"ד יראת ה' היא אוצרו. ולפי שהיא העיקר הקדימה אותה תורה לכל המצוות כולן, וכמו שזכרתי כמה פעמים פסוקים שבתורה המורים ע"ז, ובה נשתבחו אבותינו הקדושים. סוף דבר האדם המשכיל תהיה יראת ה' על פניו בכ"מ שהוא עוסק, וכמו שאמר משה רע"ה לישראל ובעבור תהיה יראתו ע"פ לבלתי תחטאו.
כתיבת תגובה