23
ינואר
טז, ולקחת את כסף הכפורים וגו'.
דבשביל זה אמרו בתוספתא דשקלים, נתמשכנו ישראל על שקליהן כדי שיהו קרבנות צבור באים מהן, משל למי שעלתה לו נימא ברגלו, הרופא כופתו ומחתך בבשרו בשביל לרפואתו, כך אמר הקב"ה יתמשכנו ישראל על שקליהן כדי שיהו קרבנות צבור באין מהן, מפני שהקרבנות מכפרין ומרצין בין ישראל לאביהם שבשמים, עכ"ל. ללמדינו כמה צריך האדם לעשות ולמשכן על המצוות הדומות להם כגון הצדקה וכיוצא בה שהן כמו הקרבנות, ובפרט כשהוא עושה אותם לש"ש בהכנעה ובשפלות שהן מעולים ומכפרין ומרצין בין ישראל לאביהם שבשמים יותר מן הקרבנות, וכמו שאמרו חז"ל מי שדעתו שפלה מעלה ע"ה כאלו הקריב כל הקרבנות שנאמר זבחי אלהים רוח נשברה וגו' וזהו הזבח המרוצה לפניו ית'.
כתיבת תגובה