r 'אחלה שר' - על כנפי נשרים 2009 - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

'אחלה שר' – על כנפי נשרים 2009

23 ינואר


העולים החדשים מתימן: אנחנו שמחים שעלינו לארץ הקודש, ומקווים שלא יפקירו אותנו לגורלנו.


 


השר לחברה ומורשת ישראל הרב משולם נהרי, נפגש עם העולים החדשים מתימן, שהגיעו לארץ השבוע.


 


16 יהודים מריידא שבתימן שעלו ביום א' לישראל במבצע חשאי של הסוכנות היהודית. הגיעו לארוחת צהריים חגיגית בהשתתפות השר לענייני חברה ומורשת ישראל הרב משולם נהרי.


 


קבוצת העולים, הכוללת שלוש משפחות, מתגוררת כיום במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית בבאר שבע.


 


בפגישה שנערכה במסעדת "אחלה" בכפר סבא התקבלו העולים בכבוד מלכים על ידי המארחים, חברים וידידים, צוות לשכת השר נהרי, המנהל וצוות המסעדה, לעולים הוגשה ארוחת צהריים כמיטב המסורת התימנית עם המרק התימני והחילבה המסורתית.


 


במהלך הפגישה התעניין השר הרב משולם נהרי במצבם, בתנאי קליטתם בארץ, ושוחחו על הנעשה כעת בתימן, והיהודים שנותרו בה. ועל מצבם בארץ מאז שהגיעו, וצרכיהם.


 


העולים סיפקו מידע לגבי מצב היהודים שנותרו בתימן ואמרו כי חלקם אכן מסרבים לעלות לארץ היות ואינם יודעים מה התנאים שיקבלו כאן, לעומת ארגונים יהודיים מארה"ב שמציעים להם "עולם ומלואו" – כלשונם. והוסיפו כי לחלק מהנותרים טוב בתימן. כל זאת למרות האיומים והסכנות האורבות להם והתגברות האנטישמיות במדינה המוסלמית. "עם כל זאת" אומר אחד העולים "אני לא רציתי להישאר שם, ראיתי את גופתו של משה יעיש-נהרי מוטלת על הרצפה לאחר שנרצח, זה מפחיד אותי".


 


בין העולים גם אחותו ובתו של משה יעיש – נהרי שנרצח בתימן בסוף השנה שעברה, ועל רוצחו נגזר עונש מוות.


 


השר משולם נהרי שוחח עם העולים ואמר להם "אשמח לעמוד לצדכם ולצד כל העולים החדשים שעלו ושיעלו בהמשך בכל מה שתצטרכו, לשכתי פתוחה בכל עת. לצורך כך מיניתי את אחד מעוזריי ללוות את אתכם בתקופת קליטתכם, ואדאג שתקבלו את כל מה שיידרש".


השר הוסיף " מחזה מרגש לראות שוב את המחזות שמזכירים את העליות הגדולות מתימן לארץ ישראל, עם הלבוש התימני והמורשת התימנית שלא נשתכחה".


השר הביא לעולים את ברכת גדולי הדור ובראשם מרן פאר הדור הגר"ע יוסף שליט"א, וגדולי רבני תימן. והזמין את העולים החדשים ללשכתו בירושלים, ולסיור במשכן הכנסת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן