23
ינואר
יג, יב. וראה הכהן וכו' כלו הפך לבן טהור הוא.
לעד"ן אפשר שהטעם על דרך שאמרו רז"ל זהרורי דשמשא קשי משמשא, וכן בעלי עה"ר מזיקין בנתינת עינים פתאם, או כשמציץ דרך חלון כי יצטמצם הארס ויזיק, אבל בהתפשטות הוא בטל ואין לו כח ואינו מטמא. ומטעם זה כולו הפך לבן טהור הוא שאין הצרעת מצמצמת כחה ופועלת בכח, אבל אם תחזור להצטמצם באיזה מקום עד שתיראה בו מחית בשר חי אז יצטמצם הארס ויטמא מפני שפועל אז בכח.
כתיבת תגובה